Мелкие ДТП

Дрібні ДТП

Дрібні дорожньо-транспортна пригода (ДТП)

Дрібні дорожні аварії в місті трапляються часто. В результаті – розбита фара, пом’яте крило, тріснув пластмасовий бампер. Збитки відшкодують, якщо автомобіль застрахований. А якщо ні?

У переважній більшості випадків винуватець аварії не заперечує негайно заплатити за шкоду, а потерпілий готовий прийняти грошову компенсацію. Але в яку суму оцінити ушкодження?
Розмір відшкодування залежить від безлічі факторів:

  • віку автомобіля,
  • способу ремонту (заміна або відновлення деталі),
  • вартості робіт в автосервісі (“фірмовий”, природно, дорожче “гаражного”),
  • ймовірності виявлення прихованих дефектів і т. д.

Повністю врахувати всі обставини і кваліфіковано скласти калькуляцію здатний тільки експерт-оцінювач після докладного дослідження машини. Однак частіше обходяться своїми силами, змирившись з неминучими помилками в розрахунках.

Пошкодження авто

Спочатку, протерши або вимивши потерпілий елемент, доцільно уважно оглянути автомобіль всередині і зовні. Краще робити це в добре освітленому місці, дивлячись на поверхні кузова під різними кутами. Мета перевірки – визначити обсяг і характер пошкоджень і переконатися, що:

  • зазори по периметру дверей, капота і багажника не змінилися, на даху не з’явилися складки (вм’ятини), на вклеєних стеклах – тріщини;
  • як і раніше, відкриваються двері, піднімаються і опускаються їх скла;
  • в моторному відсіку та багажнику збереглася геометрія силових елементів (лонжеронів) і цілі агрегати,
    розташовані в безпосередній близькості від пошкоджених зовнішніх деталей;
  • колеса не змінили свого положення щодо кузова, їх диски і ободи, а також інші вузли підвіски і рульового управління (важелі, тяги) не деформовані.

Якщо виявлені ознаки серйозних пошкоджень, розумно звернутися за допомогою до фахівців. Інакше різниця між самостійно визначеної вартістю ремонту і реальною може бути дуже велика.

Якщо наслідки аварії незначні і вирішено “розійтися миром”.

У першій наведені середні роздрібні ціни великих магазинів на деталі машин, найбільш часто страждають в міській штовханині. У другій – вартість їх заміни, рихтувальних (“бляшанки”) і малярних робіт.

Пошкодження кузова

Ремонт елементів кузова обійдеться дорожче їх заміни, а значить, він не виправданий, якщо:

  • деформований каркас деталі, порушена його геометрія;
  • порваний метал (є наскрізні пошкодження);
  • пошкоджено недоступне для ремонту місце (наприклад, підібратися до нього заважає внутрішній підсилювач), дуже складно відновити первинну форму деталі або вона деформована на великій площі в важкодоступному місці;
  • зам’яті або заломлені розвальцьовані кути або ділянки – щоб виправити дефект, доводиться развальцовивается по периметру весь автомобіль.

Відшкодування збитку

Нарешті, корисно скласти угоду про відшкодування збитку (див. Зразок). Його можна написати від руки і на звичайному аркуші паперу. Юристи називають таку форму документа “простій письмовій”.
До речі, поширена думка про необов’язковість виклику поліції на місце дрібної аварії – невірно:

  1. По-перше, Правила дорожнього руху однозначно вимагають зафіксувати факт дорожньо-транспортної пригоди в поліції.
  2. По-друге, довідка з “органів” може служити додатковим доказом в суді, якщо винуватець події обіцяв розрахуватися пізніше, підписав угоду з відстрочкою платежу, а потім передумав. Крім того, вона полегшить пояснення з інспектором дорожньо-патрульної служби, що зацікавився ушкодженнями ще не відремонтованого автомобіля.

Адвокатське бюро «Соболь і партнери»

Поділитися на своїй сторінці соціальної мережі: