Претензионно-исковая работа

Претензійно-позовна робота

Претензійно-позовна робота

Претензійно-позовна робота – це конкретні дії, які вживає в рамках чинного законодавства організація по пред’явленню претензії або врегулювання ситуації, пов’язаної з претензією, включаючи аналіз і прогнозування результату таких заходів.

Що таке претензія?

Претензія – це юридичний документ, на основі якого проводиться досудове розгляд між сторонами. Претензійно-позовна робота проводиться, щоб вирішити конфлікт на етапі переговорів, максимально швидко і ефективно для клієнтів.

У тексті претензії (інша назва – рекламація) описуються порушення, вчинені контрагентом по час виконання своїх зобов’язань за визначеною угоді, і висуваються конкретні вимоги, – компенсувати втрати, усунути недоліки або оплатити штрафні санкції.

Ключова мета претензійно-позовної роботи – не допустити розгляд справи в суді, оскільки це ускладнить конфлікту ситуацію і затягне компанію в непотрібні судові тяжби.

Способи вирішення претензій

Дозволити претензію можна двома способами:

  • під час переговорів;
  • у письмовій формі.

Найчастіше суперечка вдається вирішити в ході прямих переговорів. За підсумком сторони укладають мирову угоду. Для ефективності переговорів запрошують стороннього фахівця – юриста, який допомагає знайти компроміс і роз’яснює наслідки всіх варіантів розвитку подій.

Інший варіант – претензійний врегулювання в письмовій формі. Такі претензії, як правило, відносяться до конкретних пунктів контракту, і в додатку прикріплені копії документів.

Якщо претензія не була задоволена у встановлений національним законодавством термін, це стає підставою для судового розгляду і позов передається в суд першої інстанції.

Учасники претензійно-позовної роботи

Учасників претензійного врегулювання кожна сторона призначає самостійно, конкретних вимоги з боку законодавця в цьому питанні немає. Залежно від специфіки діяльності організації, її доручають:

  • штатному юристові або юридичному відділу. Над претензією може працювати відразу кілька юрконсультантів;
  • фахівцям особливого підрозділу – відділу по претензійно-позовної роботи. Його варто створювати, тільки якщо ваша компанія дуже часто стикається з рекламаціями. У такий відділ зазвичай включають співробітників юрдепартаменту, економіста або бухгалтера, а також фахівців у сфері, в якій ви працюєте. Наприклад, для транспортної компанії – логіста, будівельної – інженера і т. д.
  • робочій групі, до якої входять фахівці з різних сфер. Таке рішення підійде для вирішення складних або нестандартних ситуацій.

Якщо ваша фірма стикається з претензіями не часто, а власного юридичного відділу немає, варто найняти адвокатів для супроводження розгляду. Вести переговори з другою стороною без консультацій і підтримки фахівців не варто. Ви або погодьтеся на невигідні умови для вашого боку, або не знайдете спільного рішення з другої сторони і в підсумку підете в суд.

Етапи претензійної роботи

Претензійну роботу можна звести до наступних дій:

  • учасники аналізують отримані документи, оцінюється і приймається рішення про доцільність вирішення конфлікту в досудовому порядку;
  • збирається в повному обсязі достовірна інформація про об’єкт рекламації;
  • виробляється єдина позиція клієнта в спорі;
  • проводяться переговори, досягається загальне рішення, сторони підписують мирову угоду;
  • контроль за тим, як проходить врегулювання рекламації.

Завдання юрисконсультанта – оцінити і чесно сказати клієнту, які шанси на успіх в розгляді і скласти план заходів, який підвищать ймовірність досягнення успіху у вирішенні конфлікту на користь вашої сторони.

Аналізуйте претензії і виправляйте помилки

Головна мета претензійної-позовної роботи – скоротити кількість претензій, виправити порушення, зменшити кількість судових розглядів. Для цього необхідно аналізувати причини виникнення претензій.

Так, якщо причиною розгляду стали розмиті формулювання в контракті – потрібно відразу проаналізувати всі типові форми договорів і внести в них відповідні коригування. якщо причина тяганини в неправильно оформлені папери на передачу товару – варто провести додаткове навчання персоналу і провести для них роз’яснювальну роботу. У ситуації, коли контрагент не виконав свої зобов’язання, і ви не можете стягнути з нього збитки, необхідно посилити захист своїх інтересів. Тобто ретельно перевіряти контрагентів або працювати тільки по передоплаті.

Претензійно-позовна робота повинна допомагати вашій організації стати краще. І не повторювати одних і тих же помилок.