Судові суперечки по КАСКО
Страхові компанії, як і будь-який бізнес, націлені на отримання прибутку. І часто не поспішають розлучатися зі своїми грошима, особливо, коли справа стосується великих виплат. У договорах КАСКО страхові компанії надають клієнтам власні умови, які часто містять приховані “підводні камені”. Через це домогтися належної виплати в повному обсязі, не вдаючись до юридичної допомоги, вкрай складно.
Неправомірна відмова у виплаті
Найчастіше страхова компанія відмовляє у відшкодуванні по КАСКО. І посилається на пункти правил страхування, що тягнуть можливість не проводити виплату клієнту. Зазвичай ці пункти є незначними і не повинні мати для вас негативних наслідків. Це обов’язково доводиться в суді. Проте, зустрічаються умови договору страхування, за якими страхувальнику необхідно зробити ряд дій для отримання відшкодування. Тому, при настанні страхового випадку, необхідно обов’язково ознайомитися з правилами страхування. Якщо у вас зародиться сумнів в можливості отримання страхового відшкодування – зверніться за консультацією юриста ще до отримання офіційної відмови від страхової компанії.
Крім того, нерідкі випадки відмови у виплаті з туманним формулюванням «невідповідність пошкоджень заявленим обставинами». Подібну відмову можна отримати навіть, здавалося б, в неможливому випадку. Наприклад, при пошкодженні автомобіля під час вашої відсутності невстановленими особами, коли ви не можете навіть повідомити про будь-які обставини. При цьому страховик посилається на проведену трассологическую експертизу, висновок якої не надає на руки страхувальнику. Така відмова в здійсненні виплати завжди можна оскаржити в суді, вдавшись до незалежного трасологічна дослідження.
Випадки заниження суми виплати по КАСКО
Зазвичай розмір завданих збитків розраховується шляхом калькуляції СТОА або експертів у напрямку від страхової компанії. Проте, зустрічаються і інші процедури підрахунку. Уважно вивчіть підписаний вами договір КАСКО. Так як спосіб розрахунку суми збитку повинен бути прописаний в ньому в обов’язковому порядку. Нерідко, сума, зазначена у висновку, зробленому у напрямку страхової компанії, розходиться з вашими уявленнями про належне розмірі виплати. В цьому випадку ви маєте право провести незалежну експертизу. Обов’язково надайте висновок експертизи, яка проводила незалежну оцінку в вашу страхову компанію.
При відмові, ігноруванні або незгоду страхової компанії врахувати різницю в оцінці при виплаті необхідно звернення до суду. На даному етапі важливо залучення кваліфікованого юриста, здатного вибудувати правову позицію у справі. І вказати на можливі підводні камені в укладеному вами договорі страхування, не дати затягнути процес.
Випадки затягування процесу виплати
Термін здійснення страхового відшкодування (грошового або в натурального, у вигляді ремонту) узгоджується сторонами в правилах страхування. Однак встановлені самою ж страховою компанією терміни часто їй же і порушуються. При цьому вам регулярно повідомляють по телефону, що випадок визнаний страховим, розмір збитку розрахований, виплатних справа вже знаходиться в бухгалтерії і т. П. Нерідко страхувальнику навіть видають офіційну відповідь із зазначенням на обов’язкове здійснення виплати … колись в майбутньому. Таку виплату можна чекати роками, поки не закінчиться термін давності для її отримання. Це спритний спосіб страхової компанії не здійснювати відшкодування, при цьому офіційно не відмовляючись від нього.
Такий же спосіб застосовується страховиками і при відшкодуванні в натуральній формі. Коли страховик видає направлення на ремонт і автомобіль тривалий час стоїть в автомайстерні без здійснення будь-якого ремонту. Найбільш частою помилкою страхувальника при цьому є спроба врегулювати питання з ремонтом безпосередньо в сервісному центрі. Справа в тому, що цивільно-правових відносин між страхувальником і СТОА в даному випадку не виникає. І вчинити будь-який тиск на сервісний центр неможливо.
Необхідно пам’ятати, що відповідальність страховика по здійсненню відшкодування закінчується не в момент видачі вам направлення на ремонт, а в момент передачі вам відремонтованого ТЗ. Саме страхова компанія зобов’язана здійснити оплату ремонту, контролювати процес, якість і терміни виконання робіт. І прийняти (оглянути автомобіль і встановити відсутність недоліків в ремонті) транспортний засіб і передати його Вам. Тільки після цього виплата вважається здійсненою.
Спори в порядку суброгації
Іноді, через 2-2,5 року після ДТП з вашою участю, ви можете отримати позов від страхової компанії другого учасника ДТП, що виплатила клієнту відшкодування збитку по КАСКО. На практиці розмір реального відшкодування може виявитися значно нижче необхідної від вас суми. Адже під таке ДТП страхові компанії намагаються підвести навіть ті пошкодження автомобіля потерпілого, які однозначно в цьому ДТП отримані бути не могли.
Пам’ятайте, що в такій ситуації можна не тільки оскаржити розмір необхідної грошової суми, але і Вашу винність в ДТП. Найголовніше не боятися піти в суд або звернутися до адвоката з ДТП, відстоюючи свою правоту. І грамотно піднести всі свої доводи суду.
Безумовно, щоб виявити всі здійснювані страховиком виверти і дати грамотну відсіч беззаконню, необхідно володіти міцними знаннями закону. Та практичними навичками у вирішенні спорів зі страховими компаніями. Саме тому в нашій компанії працюють серйозні фахівці в області страхового права. Вони готові допомогти вам у вирішенні будь-якої проблеми.