Когда арендодатель виновен в халатности

Коли орендодавець винен у недбалості?

Орендодавець та орендарі

Коли орендодавці порушують санітарні та житлові норми, вони можуть бути визнані винними в недбалості в судовому процесі. Незалежно від того, чи є ви орендарем або орендодавцем, дізнайтеся, як ігнорування прохання про ремонт може призвести до серйозних штрафів. Орендодавці зобов’язані утримувати орендоване житло відповідно до державних і місцевих стандартів придатності для проживання. Для кожної орендованої нерухомості мається на увазі гарантія придатності для проживання, що означає, що вона відповідає очікуванням мешканців і не буде загрожувати їхньому здоров’ю або безпеці.

Терміни проведення ремонтних робіт

Орендодавці повинні організувати негайний ремонт, якщо це загрожує здоров’ю або безпеці орендаря. Як приклад можна привести дірку в даху, стіни або вікні; зламані водонагрівачі; несправні датчики диму; погана електропроводка; гризуни або цвіль. Якщо ремонт не загрожує здоров’ю і безпеці, орендар повинен очікувати, що орендодавець виконає ремонт протягом розумного строку, зазвичай 30 днів. Якщо орендодавець не подбає про серйозного ремонту негайно, орендар може подати скаргу в різні місцеві органи, такі як відділ безпеки будівель, відділ охорони здоров’я або інші міські або окружні органи.

Недбайливі орендодавці

Орендарі повинні повідомляти орендодавцю про всі ремонтні роботи в письмовому вигляді і зберігати копію кожного запиту. Документування кожної розмови і збереження всіх письмових запитів може допомогти в разі виникнення спору, коли сторонам доведеться звертатися до суду. Залежно від типу проблеми, тривалості недотримання і серйозності її впливу на здоров’я або безпеку, орендарі можуть подати позов проти своїх орендодавців. Закон підтримує орендарів, які звертаються з численними проханнями про ремонт, вимагаючи, щоб орендоване житло відповідало яких можливих гарантій щодо придатності для проживання. Орендарі можуть подати позов до каліфорнійського суду дрібних тяжб або навіть до Вищого суду, якщо недбалість досить серйозна. Коли орендодавці відмовляються реагувати на серйозні запити про ремонт, вони нехтують своїми обов’язками і наражають на небезпеку орендарів.

Причини позову

Орендарі можуть подати кілька позовів проти орендодавців, які нехтують орендованим майном і в результаті піддають ризику своє здоров’я і безпеку. Деякі підстави для позову – це порушення гарантії придатності житла для проживання, що означає відсутність одного або декількох конкретних вимог до придатності житла. Як приклад можна привести відсутність гарячої та холодної води, погано зроблені або відремонтовані сходи, зламані унітази або непрацюючі замки. Іншою причиною позову є недбале або навмисне заподіяння емоційного страждання, яке залежить від тривалості і тяжкості стану. Прикладом може служити стрес і біль від наслідків пожежі в квартирі, де господар не відремонтував несправні димові датчики після кількох прохань.

Халатність і відповідальність

Орендодавець може бути притягнутий до відповідальності за травми, втрату майна, емоційні страждання і навіть витрати на переїзд орендаря в інше орендоване житло, якщо буде доведено, що його дії або бездіяльність були недбалими. Якщо орендар може довести суду, що орендодавець отримав кілька заявок на ремонт, мав достатньо часу і коштів для проведення ремонту і вирішив не робити виправлення, то орендодавець може бути визнаний винним у халатності. Обвинувальний вирок може означати штрафи, відшкодування збитків і, можливо, тюремне ув’язнення.

Адвокатське бюро «Соболь і партнери»